Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.06.2008 19:23 - Петър Петров
Автор: anieva Категория: Изкуство   
Прочетен: 968 Коментари: 0 Гласове:
0



                П О Р Е Д И Ц А


                                     К р е а т и в н и    л  и ч н о с т и

 

 

 Петър Петров

Директор на

Държавна отворена театрална сцена

Гр. Търговище

 

 

 

 

Влизам в кабинета на директора.Няма го. Посреща ме любезно Людмила Ганчева, неговата сътрудничка.Лъчезарна, синеока дама, излъчваща позитивна енергия. Властна в известен смисъл, приятна събеседничка....Познаваме се от десетилетия. Докато пием натурален сок, чакайки Петър Петров, разговаряме....за всичко.

 

Йорданка Донева:

Людмила, нека попитам ” зад кадър”, какъв човек е Петър Петров в професионалното си ежедневие? Все пак ти го познаваш по-добре от мен...

 

Людмила Ганчева:

Упорит,....не се отказва лесно, когато е решил да направи нещо.Работи до „изчерпване на абсурда”/ това е любимата му фраза/. Търси и намира подходи от няколко страни, за него няма нерешими проблеми.

 

Йорданка Донева:

Т.е. креативна личност. Влиза в „моята класация”.!!!

Името „Петър”/ според древни предания/ означава камък. Какъв е Петър Петров-директорът на ДОТС- твърд като скала сред морето от ангажименти или крепител на вярата...в успеха.?

 

Людмила Ганчева:

С една дума- издръжлив. Комбинативен като мислене. Вярващ в целта, която преследва. За него можем да кажем: „Отнесен от мислите”....Винаги е зает с някакъв проект.

 

            Но ето го на прага на кабинета. Свеж, задъхан от бързане, в светло облекло. / И мислите му са светли/. Помня го още като редови актьор в „Дванадесета нощ” на Шекспир през 1979. В детския ми спомен изплува неговата ексцентрична виталност и енергиен заряд на сцената.

„Човек,когато е на път,

Хей хоп, щумят, шумят реки,

момата вика :  „Мене дръж!”,

а пък дъждът вали, вали....”

 

Даже пееше много добре.А оттогава колко вода изтече...и над 70 роли на различни персонажи видяхме в негово изпълнение.

 

Людмила Ганчева:

Г-н Петров, не бъдете скромен, кажете ни- „Директорът пречи ли на актьора” ?

 

 

Петър Петров:

Със сигурност...Но актьорството помага на директора  / смее се заразително/ . Всяко общуване е една  отделна пиеса.

 

Йорданка Донева:

Както винаги мъдър...Със склонност към сентенции....Петър Петров е  много ерудирана личност, удоволствие е да се разговаря с него. Винаги научаваш нещо ново. Неслучайно в свободното си време се занимава с „книжен бизнес”. Благодарение на неговата фирма жителите на Търговище са добре снабдени и запознати с новите заглавия в българската и чуждестранната литература.

            Какво е за Вас театърът?

Посвещение или съдба?/ Преди НАТФИЗ  сте завършили ХТИ в Бургас/ инженер- химик по документ/ , но актьор по призвание. Зодия „Дева”, баща на 2 деца.

 

Петър Петров:

За мен театърът е ..преодоляване на себе си. Пълно отдаване.Във всяко нещо трябва да се самопреодолееш и да усещаш другите. Преодоляването на себе си е дълъг процес. Голготата е една и съща.Трябва да пренесеш Сизиф чрез себе си. Крайността е да опознаем себе си. Но и да преодолеем факта, че прекалено много се обичаме. Затова нека на сцената да бъдем истински.

 

Йорданка Донева:

Вие сте артистичен директор на международния фестивал „Вълшебната завеса”.

Издание-2008 се открои с един спокоен и добър афиш, прецизна селекция, високи професионални достижения в българския театър за деца. Неслучайно творбите за младата публика биват наричани „ най-добрите посланици на международния мир”,средство за културен обмен... Вашият принос за това?

 

Петър Петров:

Моето правило във всичко, което правя е да не преоткриваме топлата вода...”Вълшебната завеса” осигурява кръг на общуване между професионалисти и публика чрез международни хоризонти. За  съжаление все още тези прояви  са по-скоро стихийни, отколкото ритмични. Иска ми се да се създаде квалитет по отношене на критериите за участие във фестивала. За това е необходимо да съществуват:

-база данни

Така могат да се изведат стойностнте неща.

-отвореност за всяка схема

В съвременния театър се правят уникални неща, отличаващи се със своята синтезност и събирателност. ”Вълшебната завеса” е наследник на най-доброто от детско -юношеските фестивали , този форум продължава утвърдените традиции на драматичните театри, приобщавайки и куклено-театралното изкуство.

 

Йорданка Донева:

Кое е новото в Издание-2008?

 

Петър Петров:

Схемата на интерактивния театър, като схема с продължение. Този вид театър е работен вариант по отношение на подрастващите. Спектакълът „продължава” в пространството, размиват се границите между правещите и възприемащите, като двете страни се допълват взаимно. И така се постига  „бягство от схемата на мъртвия театър”.

 

Йорданка Донева:

По отношение на организацията.....

 

Петър Петров:

Имам идеи регионът да общува  с панаирни програми и институции, занимаващи се с културни продукти за деца. Бихме предложили П А К Е Т И от услуги, с които да се обслужват тези потребности. Отворени сме за всички креативни идеи, които могат да споделят останалите с нас. Работното ми кредо като мениджър е : „ Колкото повече спектакли на сцената, толкова по-добре.”

 

Йорданка Донева:

Ако разбирам добре, вие желаете успешна комуникация и с Регионалния инспекторат по образование...

 

Петър Петров:

Да, добре би било ако се създаде постоянна връзка между експертите по образование, преподавателите и театралите. Да има наситеност на мероприятията с център- т и н е й д ж ъ р. Когато училището познава театъра и неговите качества, младите хора биха могли по-успешно да демонстрират С Е Б Е  С И . В Германия има практика театралният агент да  осъществява диалог с ученици и учители още в V ,VІ клас.

 

Йорданка Донева:

Сред два  добри спектакъла - един е по-добър. Наистина ли?

 

Петър Петров:

Всеки спектакъл плува между двете стойности - добро и лошо. Критериите за оценяване са многобройни -  възраст, естетика, послание на спектакъла, наличие на психодраматични моменти, ориентираност на творбата. Важно е да се знае „За кого е спектакълът?”

Различна е магията на театралната власт, едни ги хваща в началото, други ...в края.

 

Йорданка Донева:

                Театралното изкуство има  безспорни интегративни функции. То е и  превенция на алиенацията сред подрастващите, мост между различията члез колективните форми на културно взаимодействие.

Занимавам се като доброволец със самодеен театър за деца. Бихте ли ни оказали режисьорска помощ...например в един спектакъл за социална терапия?

 

Петър Петров:

Разбира се.  Всяко дете е потенцален актьор / дори и детето с дефицити/. Търсейки и  откривайки „точките на татралността” то може да изявява С Е Б Е  С И .  Голямо е значението на методическите /  показни / уроци за запознанство с леките форми на  театър / образователен театър/. Но тази дейност изисква съчетаване на усилията от 2 –те страни – педагози/ психолози   и театрали.

 

Йорданка Донева:

Благодаря за този интересен разговор. Надявам се да не бъде последен.

„Изкуството  е превъзмогване на   едно  страдание, чрез което ставаме по-добри.” Дано да е вярна тази максима.

 

От 03.06.08  започват Дните на големия театър в малкия град. Още едно предизвикателство за търговищката публика, реализирано с енергията и креативната сила на Петър Петров.

                                                               У с п е х  !




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: anieva
Категория: Технологии
Прочетен: 453097
Постинги: 118
Коментари: 132
Гласове: 211
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930