Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.04.2013 15:06 - Театърът преобърна живота ми
Автор: anieva Категория: Изкуство   
Прочетен: 1847 Коментари: 0 Гласове:
0



                                                                   Театърът преобърна живота ми

 

 

                                          Десети национален фестивал за млади изпълнители на популярна музика „Цветен камертон”

 

                                                                        Залата на Военен клуб - Сливен

                                                                                 27—28 април 2013

 

 

            Лазаровден и  Цветница. Една седмица преди Великден. В очакване да укрепим  добрите сили в природата и   човешката душа. Покойният ми първи братовчед  „намига от отвъдното с китарата си”. На този ден  щеше да навърши 60 години. Но понякога съдбата отпуска втори шанс на живите да празнуват. Водещата на концерта припомни, че през 2013 година се навършват 60 години от рождението на композитора Хайгашод Агасян и 10 години от първото издание на  фестивала с конкурсен характер „Цветен камертон” .

            Кметът на Община Сливен , господин Кольо Милев откри с тържествено слово форума и  постави статуетката на авансцената, за да стремят всички към нея. Организаторите представиха призьорите през изминалите години в интересна презентация. Отразено бе и  тяхното развитие до настоящия момент. „Песен моя” се превърна в своеобразна емблема на фестивала и  се повтаряше във всички представяния. Авторите имат претенцията традицията на „Цветен камертон” да се различава от тази на останалите  музикални формати.

            Авторитетното жури в състав : Х. Агасян, И. Костов, Р.Кунева, М. Иванова, В. Пензов, с председател Панайот Панайотов( почетен гражданин на Сливен), се зареди с търпение. Неговата работа бе улеснена и  от шестчленното  детско жури от хор „Дружна песен”. Поздравителният адрес от министъра на МОНМ – член кореспондент Николай Милошев – даде своебразен импулс на организаторите да продължават започнатата традиция и да се радват на постиженията си. София Петрова от Русе( студентка в МА „П. Владигеров” – София), бивша носителка на „Гран при”,  завладя публиката с прекрасното си представяне. След изпълнението на гост-солиста Христа, всички се оттеглиха  за вечеря. Между две пилешки хапки разпъвам Хайгашод Агасян на „словесен кръст”.

 

            Как изглежда  светът през процепа на клавишите?

 

            По природа съм оптимист. И в най-черните краски , музиката ми дава някаква усмивка. Вярвам в доброто. А изпитанията ...те ни правят  по-силни. Всеки допринася за развитието на обществото по някакъв начин. Аз съм „целунат от боговете”, за да дарявам вселенска хармония.

 

            Поглед- назад, поглед – напред.

 

            Често се връщам назад във времето. Живея със спомените, но този феномен не е  от възрастта. Щастлив съм, че родителите ми са открили рано моята музикалност и  са стимулирали  тази моя даденост. Завърших с отличие Музикалната академия, специализирал съм камерна музика в чужбина. Като студент съм свирил с Херберт фон Караян . Съдбата ме подреди така – постъпих в оркестъра на Младежкия театър и неусетно писането на музика надделя над свиренето. А през 1973 се запознах с Недялко Йорданов. Той  е моят житейски и  творчески приятел. Без него творчеството ми нямаше да съществува. С трепет си спомням и   запознанството с жена ми- пианистка  и арменка( разбира се).

            Писането и  свиренето вървяха заедно, но писането надделя. Така се родиха много песни и  музикални спектакли. Благодарен съм на театъра, за това, което се случи в моя житейски път. ТЕАТЪРЪТ ПРЕОБЪРНА ЖИВОТА МИ.

            Много трудности съм имал , четири години чаках докато запиша „Не остарявай любов”. Но Тончо Русев неизменно ме съветваше: „Пиши честно и  откровено. Един ден само ще подаваш нотите”. Благодарен съм, че се занимавам с музика. Да успееш да вдигнеш хората на крака, това е  истинското предназначение на изкуството.

             На Кръглата маса в неделя сутринта Хайгашод Агасян се обърна към вокалните педагози с препоръката да се пеят песни, съобразени с възрастта на децата. Според него  не е  грешно да има допълнителни вокали в  инструменталите ,но  водещ критерий за оценка на журито остава вярното интониране  и качествата на гласа на кандидатите.

            На Гала – концерта присъстваха 78 участници от различни градове на България. Фестивалът с конкурсен характер се провежда под егидата  на кмета на град Сливен. Областният управител на града М. Кавръков връчи наградата за най-малък участник на петгодишната Радостина Ангелова от Пазарджик. Крисияна Ивайлова от Шумен завоюва първо място и  наградата на Детското жури в първа възрастова група. Последва съвместно изпълнение на песента „Светът е  хубав” от малчуганите и Щуреца Хайго. Първи награди спечелиха Мартин Йорданов – от Бургас-II група, Славея Славчева- град Сливен- III група, Вяра Галинова – град Сливен-IV група, Невена Пейкова-град Търговище-IV група. Участничката спечели и наградите на Кмета и Детското жури. Отлично цялостно представяне! Статуетката „Цветен камертон” бе връчена от мегазвездата на българската естрада  (Панайот Панайотов) на Сабина Донева ( 17 години) от град Търговище.

Председателят на  журито заяви опасението си, че призьорката би могла да срути стените на залата с мощния си глас. Той призова публиката да запомни името на гласовитата ученичка от  Националното музикално училище „Любомир Пипков” с вокален педагог Нели Маринкова. Прозвуча песента „Кажи ми докога” от  Валентин  Пензов.

Концертът завърши с рецитал на Панайот Панайотов. Изказаха се благодарности на организаторите Елена Пеева и  Георги Иванов. А аз съветвам дъщеря си ,  че „Бог помага, но в кошара не вкарва.”

 

 

 

 





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: anieva
Категория: Технологии
Прочетен: 451848
Постинги: 118
Коментари: 132
Гласове: 211
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930