Прочетен: 2093 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 19.10.2009 19:32
Светлина, мрак и цвят
Курсът ми се отличава с голямо въодушевление на участниците.
Да се работи обаче с двадесет души на група се оказа наистина трудно. Голямо предизвикателство за мен беше доставянето на материала (багаж, полет).
Първата двойна лекция: с дървен въглен разработихме ембрионалното сътворяване на света. Ставаше дума за това, от състояния на ставането да се усети ставащото създаване в тъмнината. (състоянието на стария Сатурн)
Да бъде светлина, --- светът се разделя: небе
земя
море
и ето вече са на линия противниците като носители на светлината,--- появява се змията. Змията като гръбначен стълб води до стъписване и се превръща в силата за изправяне.
Втора двойна лекция: съдът и колоната. Приемащото на мрака създава вътрешно пространство и се превръща в настроението на синьото. Ритмичното образуване на съда напомня на собствения гръден кош с ребрата, или в работата може да се разпознае закономерността на елхата.
Трета двойна лекция: с пастели: сферичните цветове след залеза на слънцето. Небосводът се извива като дъга в синьо над червеното на натрупването. Прозира първичният феномен на Гьоте (възпрепятстването на светлината от мътното и като полярност към това - изсветляването на мрака чрез осветеното мътно).
Четвърта двойна лекция: свободно упражняване на цветовете. Срещата между два цвята със смесване и интервал. От свободните движения постепенно се предлага мотив. Отказваме се от рисувателните линии, оставаме в живописното на повърхност до повърхност.
При това при рисуващите се събужда радостта на откривателя.
Установявам: Някои са трогнати от цвета. От обратната връзка научавам, че процесът действа чак до сънищата. Медитацията ни върху златото показва въздействие: виридиановото зелено от светлината и маджентата от мрака, демонстрирано на злато, наслоено чрез изпаряване върху стъкло.
Работите върху метаморфозите се превърнаха почти в надпревара с времето. Всеки път двата часа отлитаха мигновено.
Цолбрюк, 16 февруари 2009 г.